כיצד יוצרים שגרת אכילה בריאה גם כשעובדים מהבית

בימים אלו רבים מאיתנו נאלצים לעבוד מהבית. הימים המורכבים בשילוב של עבודה מהבית משפיעים באופן ישיר על הרגלי האכילה שלנו. לכן מומלץ לייצר שגרת אכילה בריאה בבית. איך עושים את זה נכון? הכל עניין של תכנון והתארגנות. בואו נצלול פנימה.

בניית שגרת אכילה בבית: מה האתגרים?

לעבודה מהבית, יש נקודת תורפה רצינית - הפיתויים. דווקא בבית אנחנו עלולים לנשנש דברים שלא בריאים לנו כמו: לפזול לארון הממתקים של הילדים, לדלג על ארוחות או לאכול בצורה לא מבוקרת ולא מסודרת. בבית, יש יותר "חופש פעולה" לברייקים קטנים וכמובן יותר אופציות זמינות "ליפול" למקומות פחות בריאים. המטרה היא לייצר שגרת אכילה נכונה, לשלב את הארוחות בסדר היום בדיוק כמו שאתם מתכננים את המשימות היומיות שלכם. הנה הדברים עליהם חשוב לשים דגש.

1. לזכור לשתות מים

גם בבית, הקפדה על שתייה רבה של מים לאורך היום עלולה להיות מאתגרת כי כשאנחנו נכנסים לרצף עבודה, קל "לשכוח" לשתות. שתיית מים היא חלק בלתי נפרד משגרת חיים בריאה. הכניסו לכם ללו"ז לצרוך לפחות ליטר מים ביום (לא כולל קפה/תה). הציבו לעצמכם מטרה של כמות שתייה יומית לפי כוסות/בקבוק והקפידו לעמוד בה. אפשר להיעזר באפליקציות המזכירות לשתות או פשוט להעמיד את הבקבוק מול העיניים ולהחליט כמה אתם שותים עד ארוחת הצהרים ו/או עד סוף יום העבודה.

2. לבנות ארוחות ביניים בריאות

השהייה בבית עלולה לגרום לכך שארוחות הביניים לא יהיו מסודרות. אתם עלולים לנשנש כל הזמן או לבחור את הדברים הלא נכונים עבורכם, פשוט בגלל שהם זמינים. במילים אחרות, התרחקו מחטיפים מהירים מכל מיני סוגים. שימו לב לא להגיע למצב בו אתם מנשנשים בלי הפסקה - פה כריך, שם יוגורט, קצת פירות ואגוזים והנה, בלי לשים לב איבדתם שליטה על כמויות. נסו לייצר הפסקות יזומות מסודרות במהלך יום העבודה כדי לשמור על שליטה.

 

מספר כללים חשובים כדי ליצור שגרת אכילה בריאה עם דגש על ארוחות ביניים

  • תכנון מראש של התזונה לכל יום העבודה: שימו את כל האוכל שאתם מתכננים לאכול לאורך יום העבודה מראש במדף קבוע במקרר או באזור המטבח (אם לא זקוק לקירור). ההכנה מראש והמיקום הקבוע יכולים לעזור לכם "לייצר מציאות מחשבתית" ולא רק טכנית. זה יקל עליכם לבחור נכון וימנע את פעולות ה"לקום ולחפש מה לנשנש". זה נכון במיוחד עבור תכנון ארוחות ביניים מזינות שאתם רוצים לשלב במהלך היום.

  • תכנון ארוחות הביניים:

פירות חתוכים: שלבו פירות טריים. הם מתוקים ומרעננים, מכילים סוכר טבעי וכמות גבוהה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אם אתם מתעצלים לשטוף/לחתוך את הפירות במהלך יום העבודה, אפשר להכין אותם מראש בבוקר ולשים אותם בצלחת או קערה יפה וזמינה לאכילה בכל רגע שתרצו. רק זכרו: כמות הצריכה המומלצת

היא 1-2 מנות פרי ביום.

 

ירקות חתוכים בשילוב עם ממרחים: ירקות הם פתרון נהדר עבור ארוחות הביניים. הכינו מראש, שילוב של ירקות חתוכים בשילוב עם גבינה לבנה, קוטג', חומוס, טחינה, אבוקדו ועוד. מדובר בנשנוש בריא, קל להכנה, שיכול להיות נהדר כהפסקה יזומה בין ארוחת הבוקר לצהריים.

 

שייק בריאות מהיר להכנה: פתרון נוח, מהיר ובריא שנותן את כל היתרונות של הפירות והירקות הם השייקים של ToLive. ל-ToLive חמישה סוגים של שייקים המשלבים פירות וירקות טריים שעברו תהליך של ייבוש בהקפאה, בשילוב עם חלבונים, סיבים תזונתיים, סופרפורד וצמחי מרפא. כל שייק מכיל שילוב איכותי של מרכיבים התורמים לחיזוק הגוף ומוסיפים לתזונה היומית כמות גדולה של ויטמינים מינרלים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וחלבונים. אפשר להכין את השייק על בסיס מים, חלב מכל סוג או בשילוב עם יוגורט/דייסה כאשר רוצים ארוחה יותר גדולה.

חזור לבלוג